Kur Kaune remontuoti važiuoklę?

Eksplotuojant automobilį visi susiduriame su važiuoklės remontu.  Vieniems automobiliams važiuoklės remontas kainuoja daugiau, o kitiems mažiau. Kyla problemų ir su atsarginėmis detalėmis. Įdomiausia tai, jog Lietuvoje atliekant automobilio techninę apžiūrą pirmą kartą, ją praeina beveik visi automobiliai. Nesvarbu, ar jis parvežtas iš Vokietijos, Prancūzijos ar kitų šalių. Akivaizdu, kad atsarginių dalių kokybė šiose šalyse yra geresnė. Neigiamą įtaką važiuoklei daro ir Lietuvos keliai, kurie yra duobėti. O ką kalbėti apie kaimo keliukus. Jei kasdien važinėjama žvyrkeliais, tuomet važiuoklė dyla greičiau. Dyla ir stabdžių kaladėlės, todėl jas taip pat reikia laikas nuo laiko pakeisti. Rekomenduojama kartu keisti ir stabdžių diskus, nors taip elgiasi ne visi. Keičia jas tik tada, kai visiškai susidėvi arba prastai stabdo. Dar galima juos pratekinti, tačiau apie tai yra visokių nuomonių, nes negali žinoti, kuris ilgiau tarnaus:  pratekintas originalus ar pigus kinietiškas. Kinietiškus dažniausiai deda tada, kai nori automobilį parduoti: diskai gražūs, nesusidėvėję, todėl ir automobilio vertė pakyla.

Traukių antgaliai, šarnyrai ir kitos judančios važiuoklės dalys taip pat dėvisi. Tik vienų markių automobilių juos keisti reikia rečiau, kitų – dažniau. Čia vėl susiduriama su dilema: dėti naują šarnyrą ar restauruoti seną. Restauravimas yra pigesnis ir ilgaamžiškesnis. Didesni  autoservisai ne visada nori restauruoti senų šarnyrų, nes jiems finansiškai tai nėra naudinga. Geriau pirkti ir įdėti naują šarnyrą. Dažniausiai klientui pasakoma, kad nebuvo galimybės restauruoti arba, kad tai daryti neapsimoka.

Važiuoklės remontas dažniausiai trunka ilgai, nes varžtai dažnai užrūdija ir kyla problemų juos atsukant. Važiuoklė „gauna“ daugiausiai druskos žiemą, o jeigu automobilis laikomas šiltame garaže, tuomet korozija būna dar spartesnė. Atsukant užrūdijusius varžtus, jie dažnai nusisuka arba nulūžta raktai.  Tada geriausia pakaitinti ir ant karšto variklio užpilti vandens. Tuomet išdega rūdys ir galima lengvai atsukti. Prieš kaitinant reikia pagalvoti ar tai bus saugu. Šiuo metu, kai įrankių parduotuvių lentynos perpildytos įvairiais įrankiais, važiuoklės remonto darbus galima bandyti atlikti savarankiškai. Svarbiausia turėti kantrybės ir nusiteikti, kad remonto metu gali kilti įvairių sunkumų.

Tačiau reikia žinoti ir suprasti, kad važiuoklės remontas tai procedūra skirta užtikrinti automobilio saugumą kelyje. Tiksliau ne automobilio, o jo keleivių. Jei bandysite patys remontuoti važiuoklę, neturėdami įrankių bei žinių galite sugadinti automobilį arba tiesiog paversti jį nesaugiu kelių monstru. Greičiausiai nenorite nei to, nei to. Dėl to automobilio remontas turėtų būti atliekamas itin atidžiai ir tik su specialisto konsultacija. Tik įsivaizduokite, kas gali nutikti automobilio stabdžiams nustojus veikti arba staiga atsilaisvinus kuriam nors ratui ir jam nukritus kelionės metu.

Važiuoklę remontuoti kartais gali būti sudėtinga ir dėl to, kad remontuojamas automobilis dažniausiai būna ne naujas. Kadangi automobilis ne naujas – tai jį gali būti paveikusi korozija ir dėl to sunkiau atsiverš varžtai. Kita problema – dalys. Dažnai tik išardžius dalį automobilio sužinosite kuri dalis sugedusi. Jei žinoma apskritai užteks kompetencijos tai suprasti. O tada reiks važiuoti jos ieškoti. Dar keisčiau pasidarys, kai sužinosite, kad tos pačios markės automobiliuose komplektuojamos skirtingo tipo dalys. Tad viena pagal markę dalies nenusipirksite. Dažnai į auto dalių centrą turite vežtis jau išimtą dalį. O jei Jūsų automobilis jau išardytas tai važiuoti galite tik su viešu transportu arba paprašę draugų. Bet kokiu atveju tai kelia papildomas problemas ir rūpesčius.